حق انتخاب
تابلو روان تابلو LEDي فلاشر تابلو ثابت قاب تابلو روان تابلو پلكسي نوري
✿✿✿ توی مارپله ی زندگی ، مهره نباش که هر چی گفتن بگی باشه ! تاس باش که هر چی گفتی بگن باشه ✿

خانم ها:مدتی اندیشه و تعمق کنید...

 

آقایان:از داستان لذت ببرید...

 

روزیروزگاری پادشاه جوانی به نام آرتور[1] بود که پادشاه سرزمین همسایه اش او را دستگیرو زندانی کرد. پادشاه می توانست آرتور را بکشد اما تحت تاثیر جوانی آرتور و افکارو عقایدش قرار گرفت. از این رو، پادشاه برای آزادی وی شرطی گذاشت که می بایست بهسؤال بسیار مشکلی پاسخ دهد. آرتور یک سال زمان داشت تا جواب آن سوال را بیابد، واگر پس از یکسال موفق به یافتن پاسخ نمی شد، کشته می شد. سؤال این بود: زنانواقعاً چه چیزی می خواهند؟

 

این سؤالیحتی اکثر مردم اندیشمند و باهوش را نیز سرگشته و حیران می نمود و به نظر می آمدبرای آرتور جوان یک پرسش غیرقابل حل باشد. اما از آنجایی که پذیرش این شرط بهتر ازمردن بود، وی پیشنهاد پادشاه را برای یافتن جواب سؤال در مدت یک سال پذیرفت.

 

آرتور بهسرزمین پادشاهی اش بازگشت و از همه شروع به نظرخواهی کرد: از شاهزاده ها گرفته تاکشیش ها، از مردان خردمند، و حتی از دلقک های دربار... . او با همه صحبت کرد، اماهیچ کسی نتوانست پاسخ رضایت بخشی برای این سؤال پیدا کند. بسیاری از مردم از ویخواستند تا با جادوگر پیری که به نظر می آمد تنها کسی باشد که جواب این سؤال رابداند، مشورت کند. البته احتمال می رفت دستمزد وی بسیار بالا باشد چرا که وی بهاخذ حق الزحمه های هنگفت در سراسر آن سرزمین معروف بود.

 

وقتی کهآخرین روز سال فرا رسید، آرتور فکر کرد که چاره ای به جز مشورت با جادوگر پیرندارد. جادوگر موافقت کرد تا جواب سؤال را بدهد، اما قبل از آن از آرتور خواست تابا دستمزدش موافقت کند.

 

جادوگر پیرمی خواست که با لُرد لنسلوت[2]، نزدیکترین دوست آرتور و نجیب زاده ترین دلاور وسلحشور آن سرزمین ازدواج کند! آرتور از شنیدن این درخواست بسیار وحشت زده شد. جادوگرپیر؛ گوژپشت، وحشتناک و زشت بود و فقط یک دندان داشت، بوی گنداب میداد، صدایشترسناک و زشت و خیلی چیزهای وحشتناک و غیرقابل تحمل دیگر در او یافت میشد.آرتورهرگز در سراسر زندگی اش با چنین موجود نفرت انگیزی روبرو نشده بود، از اینرونپذیرفت تا دوستش را برای ازدواج با جادوگر تحت فشار گذاشته و اورا مجبور کند چنینهزینه وحشتناکی را تقبل کند. اما دوستش لنسلوت، از این پیشنهاد باخبر شد و باآرتور صحبت کرد. او گفت که هیچ از خودگذشتگی ای قابل مقایسه با جان آرتور نیست. ازاین رو مراسم ازدواج آنان اعلان شد و جادوگر پاسخ سوال را داد. سؤال آرتور اینبود: زنان واقعاً چه چیزی می خواهند؟

 

پاسخجادوگر این بود: " آنها می خواهند تا خود مسئول زندگی خودشان باشند".

 

همه مردمآن سرزمین فهمیدند که پاسخ جادوگر یک حقیقت واقعی را فاش کرده است و جان آرتور بهوی بخشیده خواهد شد، و همینطور هم شد. پادشاه همسایه، آزادی آرتور را به وی هدیهکرد و لنسلوت و جادوگر پیر یک جشن باشکوه ازدواج را برگزار کردند.

 

ماه عسلنزدیک میشد و لنسلوت خودش را برای یک تجربه وحشتناک آماده می کرد، در روز موعود بادلواپسی فراوان وارد حجله شد. اما، چه چهره ای منتظر او بود؟ زیباترین زنی که بهعمر خود دیده بود بر روی تخت منتظرش بود. لنسلوت شگفت زده شد و پرسید چه اتفاقیافتاده است؟

 

 

 

زن زیباجواب داد: از آنجایی که لرد جوان با وی به عنوان جادوگری پیر با مهربانی رفتارکرده بود، از این به بعد نیمی از شبانه روز می تواند خودش را زیبا کند و نیمی دیگرهمان زن وحشتناک و علیل باشد. سپس جادوگر از وی پرسید: " کدامیک را ترجیح میدهد؟ زیبا در طی روز و زشت در طی شب، یا برعکس آن...؟".

 

لنسلوت درمخمصه ای که گیر افتاده بود تعمقی کرد. اگر زیبایی وی را در طی روز خواستار میشدآنوقت می توانست به دوستانش و دیگران، همسر زیبایش را نشان دهد، اما در خلوت شب درقصرش همان جادوگر پیر را داشته باشد! یا آنکه در طی روز این جادوگر مخوف و زشت راتحمل کند ولی در شب، زنی زیبا داشته باشد که لحظات فوق العاده و لذت بخشی رابا ویبگذراند.

 

اگر شما یکمرد باشید و این مطلب را بخوانید کدامیک را انتخاب می کنید... انتخاب شما کدامیکخواهد بود؟

 

اگر شما یکزن باشید که این داستان را می خواند، انتظار دارید مرد شما چه انتخابی داشته باشد؟انتخاب خودتان را قبل از آنکه بقیه داستان را بخوانید بنویسید.

 

آنچهلنسلوت انتخاب کرد این بود:

 

لنسلوت نجیبزاده و شریف، می دانست که جادوگر قبلاً چه پاسخی به سؤال آرتور داده بود؛ از اینرو جواب داد که این حق انتخاب را به خود او می دهد تا خودش در این مورد تصمیم بگیرد.با شنیدن این پاسخ، جادوگر اعلام کرد که برای همیشه و در همه اوقات زیبا خواهدماند، چرا که لنسلوت به این مسئله که آن زن بتواند خود مسئول زندگی خودش باشداحترام گذاشته بود.

 

اکنون فکرمی کنید که نکته اخلاقی این داستان چه بوده است...؟ تا نظر شما چه باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 29 / 9 / 1389برچسب:,
ارسال توسط محسن